03 Αυγούστου 2016

Αποχώρησε από την Εξεταστική Επιτροπή για τα θαλασσοδάνεια των ΜΜΕ ο Στ. Ψυχάρης



Στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα τραπεζικά δάνεια σε ΜΜΕ και πολιτικά κόμματα παρουσιάσθηκε για να καταθέσει ο εκδότης Σταύρος Ψυχάρης, ο οποίος δήλωσε πως θέλει να συνεχίσει την κατάθεσή του. Η Επιτροπή εξέτασε τη δυνατότητα να καταθέσει, αλλά δεδομένων των δυσκολιών στην επικοινωνία που προέκυψαν, τελικώς η συνεδρίαση διεκόπη και ο Στ. Ψυχάρης αποχώρησε. 

Κατά της διακοπής ο χρυσαυγίτης βουλευτής Η. Κασιδιάρης που έκανε λόγο για «θέατρο».

Νωρίτερα, στην Εξεταστική έγινε -κατόπιν αιτήματος του προεδρείου- ανάγνωση της επιστολής του Στ. Ψυχάρη, με την οποία εξηγεί τους λόγους υγείας που επικαλέστηκε ως κώλυμα, καθώς και τους λόγους που τον ανάγκασαν να εμφανιστεί τελικώς στην Επιτροπή αναφέροντας ότι με την παρουσία του απαντά σε διαδικτυακά σχόλια που τον εγκαλούσαν για την άρνησή του να παρααστεί και να απαντήσει στις ερωτήσεις.

Η επιστολή του Σταύρου Ψυχάρη στην Εξεταστική: 

Ονομάζομαι Σταύρος Ψυχάρης, δημοσιογράφος για περισσότερα από 50 χρόνια (από το 1963). Διευθυντής της εφημερίδας “Το Βήμα” και πρόεδρος του ΔΣ του ΔΟΛ, τα τελευταία 20 χρόνια.  

Ανέλαβα τη Γενική Διεύθυνση μετά του μεγαλύτερου δημοσιογραφικού οργανισμού της χώρας, μετά τον θάνατο του Χρήστου Δ. Λαμπράκη, τον 
Δεκέμβριο του 2009. 

Βρίσκομαι εδώ με πρόσκληση που μου απηύθυνε η Επιτροπή σας και αφού μεσολάβησαν ευχάριστα και δυσάρεστα γεγονότα. Θα σας τα αφηγηθώ όλα, τόσο τα κακά όσο και τα κακά. Τα κακά νέα είναι ότι όσοι προσκαίρως ήλπιζαν σε αίσιο γι αυτούς τερματισμό του βίου μου απατήθηκαν. Τα καλά νέα  επιβεβαίωσαν την εκτίμηση ότι είμαι τυχερός: όχι μόνον έχω από ετών δαμάσει μια ήπια μορφή πάρκινσον, αλλά ενάμιση χρόνο μετά την εγχείρηση καρδιάς (αλλαγή βαλβίδας), η υγεία μου είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Η εγχείριση έγινε στο νοσοκομείο του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης και έμεινε άγνωστη έως τα σήμερα. Τη φέρνω σήμερα στο φως της δημοσιότητας εις πείσμα όσων ήλπιζαν ξαφνικά να απαλλαγούν από εμέ. Την προσμονή αρκετών φανέρωσε η προθυμία ορισμένων, μόλις έγινε γνωστή η χρονία νόσος μου. Το έμαθαν προφανώς αππο διαρροή από τη Βουλή. Μερικοί, μάλιστα, επεδόθησαν σε δηλητηριώδεις φήμες ότι ο Ψυχάρης απέδρα (και συνεπώς ένας λιγότερο ενοχλητικός στην πολιτική σκηνή).

Είχα ζητήσει από τον Πρόεδρο της βουλής και της Επιτροπής να αναβληθεί η εμφάνισή μου στην Επιτροπή και να βρεθεί ένας άλλος τρόπος εξετάσεώς μου, διότι έχω προφανή δυσχέρεια μακράς συνομιλίας. 

Οι καλοθελητές άρχισαν να με περιγράφουν στο διαδίκτυο ως μέλλοντα μακαρίτη. Κατόπιν αυτού θεώρησα υποχρέωσή μου να εμφανιστώ προς χάριν των απίστων Θωμάδων. Θα μπορούσα αν ήθελα και μόνο λόγω της κατάστασης της καρδιάς μου να τερματίσω τις προσδοκίες εκείνων που άλλα έχουν στο μυαλό τους. 

Είμαι εδώ ενώπιόν σας για να απαντήσω σε οποιαδήποτε νόμιμη ερώτηση. Διότι σήμερα μπορώ να απαντήσω μόνο μέσα στα όρια του νόμου. Στον Πρόεδρο της παρούσας Επιτροπής παραδίδω την επιστολή η οποία επισυνάπτεται προς κοινοποίηση όπου δει. 

Ο κ. Ψυχάρης την Τρίτη είχε επικαλεσθεί λόγους υγείας για να μην καταθέσει αυτοπροσώπως. Το αίτημα του συνοδευόταν με την ιατρική γνωμάτευση του καθηγητή Μαρίνου Δαλάκα, η οποία ανέφερε ότι ο εκδότης παρουσιάζει σημαντική δυσκολία στην εκφορά λόγου, στην κίνηση και στην ισορροπία.

Την Τρίτη το απόγευμα, και ενώ εξετάζονταν το ενδεχόμενο να κληθεί ο υιός του, Παναγιώτης Ψυχάρης, συνεργάτης του Σταύρου Ψυχάρη επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής Σωκράτη Φάμελλο, μεταφέροντας του ότι «ο εκδότης πρόκειται να καταθέσει αυτοπροσώπως», αναιρώντας το προηγούμενο έγγραφο αίτημα του.

Εναντίον των άλλων μετόχων του ΜΕΓΚΑ επιτέθηκε ο Φώτης Μπόμπολας, κατά τη χθεσινή κατάθεση του. Μίλησε για επιχειρηματίες που έχουν συμφέροντα και σε άλλα κανάλια και δεν θέλουν να προχωρήσει το ΜΕΓΚΑ. Διαβεβαίωσε, πάντως, ότι οι εργαζόμενοι του καναλιού θα πληρωθούν.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου